$TSLA TRADE

Vámos Balázs - 2022.08.04

Vámos Balázs - 2022.08.04

Mióta 2017 decemberében leleplezték a Tesla Roadster második generációját (címlapképen látható), a céljaim között van egy ilyen autóra elegendő pénz megkeresése a tőzsdén. Múlt hét folyamán egy kis lépcsővel közelebb kerültem a célomhoz, éppen a Tesla részvényben való spekulációval.

A következőkben azt mutatom be, miképp sikerült megtalálnom- és lekereskednem az adódó lehetőséget.

Már júniusban volt olyan megérzésem az árfolyamok mozgását vizsgálva, hogy a nyári hónapokban emelkedés jöhet. Ekkor már látszódott, hogy pár erősebb részvény már nem ment újabb mélypontra, sőt némelyik még magasabb lokális csúcsra is kapaszkodott.

Erről korábban ebben a bejegyzésben írtunk:

2022.06.28

Monetáris szigorítás, kommunikációs fordulat…
A SEC kommunikációjával újabb jele mutatkozik annak, hogy új tőkepiaci érába csöppentünk, ahol kiemelten fontos lesz a piacnál erősebb részvények megtalálása. Ebben a bejegyzésben bemutatunk pár olyan részvényt, amelyek technikai kép alapján erősebbek a piaci átlagnál.

Július 25-én pont egy olyan formáció rajzolódott ki az indexek grafikonjában, amire régóta vártam. Tudtam, hogy remek kereskedési lehetőséget rejthet magában a következő pár nap.

Az index az 50 napos mozgóátlag áttörését követően 5 nappal újra visszatesztelte a mozgóátlag által jelentett szerepváltó technikai szintet (ellenállásból támasz lett).

Ezt követően tudtam, ha sikerül erről a szintről elrugaszkodnia az árfolyamnak, akkor a következő fontosabb ellenállás szintig 4133-ig nagy esélye van emelkedni.

Ezt a konkrét ellenállás szintet a Volume Wizzard indikátor alapján határoztam meg, ami a saját egyedi fejlesztésű indikátorunk, amit a Proshark tréningben is bemutatunk.

A piaci helyzet pikantériáját az adta, hogy 27-én szerdán FED kamatdöntő ülés is volt, aminek következtében megemelkedett volatilitásra lehetett számítani.

Index szinten szerda reggeli kereskedésben lehetett látni, hogy optimista hangulat uralkodik a piacokon. Az optimista hangulat egész nap kitartott.

Az amerikai piacnyitást követően elkezdtem figyelni azokat a részvényeket, amelyek gyorsjelentésen már túlvoltak, elkerülve az ezzel járó plusz kockázatot.

A Google és Microsoft részvényekben vettem fel 18 óra magasságában pozíciókat, de ezeken stoppolódtam. 1-1%-ot kockáztattam ezeken a tradeken, kicsit fájt, de már megtanultam, hogy ez is része a kereskedésnek.

Éreztem, hogy rég nem látott vételi erő tért vissza a piacra, csak azt nem tudtam éppen, hogy hol fog felszínre törni. Fél 7 magasságában a Tesla árfolyammozgásán akadt meg a szemem.

Napos idősíkon hasonló mintázatot mutatott, mint az S&P 500 index. 762 dollárnál szerepváltó technikai szint (piros vonal) alakult ki, itt is ellenállásból támasz szint szerepére váltott. A visszatesztelés során a technikai szint mellett a 9 napos mozgóátlag (zöld) is támasz szint szerepét erősítette.

Ezentúl pedig a gyorsjelentésből adódó bizonytalansági faktor sem volt a Tesla-nál, ugyanis a vállalat egy héttel korábban már ismertette a negyedéves számait, ami a várakozásokhoz képest jobban alakult.

Így a bíztató -napos idősíkú- technikai kép és a jó fundamentális adatokra támaszkodva rövidebb időtávra mentem a charton, hogy vételi lehetőség után nézzek.

5 perces idősíkon 18:40-kor pillantottam meg egy jó lehetőséget. Karakterisztikájára nagyon hasonlít a napos idősíkon látotthoz.

Az árfolyam a piacnyitást követő 1 órában áttörte a 200-as mozgóátlagot (narancssárga vonal), és felette is tudott maradni. Ezt követően 18:15-kor új napi maximumra ment, amivel kialakított egy szerepváltó technikai szintet is (piros vonal).

Ezen technikai szint visszatesztelésekor helyeztem el a piacon buy limit megbízást, 809.09 dolláron. A stop-loss szintemet a 200-as mozgóátlag felett kialakított oldalazó mozgás mélypontja alá helyeztem el, 802.85 dollárra.

A take profit szintet pedig a napos idősíkon kialakított 880-as ellenállás szinthez helyeztem el, ami közel egybeesett a 200 napos mozgóátlaghoz is. Az S&P 500 indexben meghatározott 4133 dolláros Volume Wizzard ellenállás szint is ezzel megegyező mértékű mozgást valószínűsített. Így tehát a nyereséges zárás szintemet 879.11 dollárra helyeztem el.

Ami érdekes volt, hogy az Interactivebrokers felületén, amikor elhelyezem a megbízásokat, akkor kiírja az adott szcenárió bekövetkeztének valószínűségét is, ami jelen esetben a stop-loss szint elérésére vonatkozóan 47,78% volt, míg a tp szint megérintésére 34,86%-os valószínűséget adott.

Ahhoz képest, hogy 10x távolabb volt a tp, mint a stop-loss a valószínűségekben nem mutatkozott ilyen nagy differencia. Ez is abban erősített meg, hogy talán helyesen mértem fel a piac irányát. Természetesen csak erre nem szabad hagyatkozni!

A pozícióm benyílt, és nap végére már 0-ba húzott stop-lossal, kockázat nélkül mentem el aludni. A következő napon ugrással nyitott a piac, ahonnan jött egy kisebb lefordulás, betöltve ezzel a hátrahagyott rést.

Szerencsémre legyen mondva, hogy aznap délután nem figyeltem a piacokat, így a lebegő profit csökkenése miatt nem kapkodtam és nem hoztam félelemből rossz döntést, esetlegesen lezárva manuálisan a pozíciómat.

Ezzel ellentétben a stratégiám mentén menedzseltem a pozíciót. Piac zárás előtt fentebb helyeztem a stop szintemet, az aznapi minimum pont alá pár centtel.

Ezt követően eljött a péntek, ahol nyitástól kezdődően hatalmas vételi erő mellett emelkedett a piac. A nyitást követő új csúcsra menetelben újonnan fentebb helyeztem a stop szintemet az aznapi nyitóár alá, ezzel is biztosítva a nyereséget.

A nap hátralévő részében már nem módosítottam a megbízásokat, óránként egyszer ránéztem az árfolyamra. 21 óra magasságában jött az értesítés, hogy a pozícióm zárásra került a take profit szintemen.

Megjegyezném, hogy amennyiben piac zárásra nem érte volna el a megbízási árat az árfolyam, akkor manuálisan zártam volna nap végén, ugyanis a hétvége kockázatát nem szerettem volna vállalni, ahhoz nagy volt a lebegő nyereségem.

Végezetül 1 egység kockázatra 11 egység nyereséget realizáltam ezzel a pozícióval. A kereskedési hetem eredménye 9 egység nyereség lett, a másik két vesztő pozíció húzta le kicsit a teljes képet.

Ettől függetlenül teljes megelégedettséggel töltött el a pozíció, ugyanis mentálisan erős tudtam maradni, és helyesen mértem fel a legkisebb ellenállás irányát. Ezzel a profittal egy kis lépéssel közelebb kerültem a Tesla Roadster eléréséhez.

A kérdés az, hogy sikerül-e összegyűjteni elegendő pénzt a kocsira még a megjelenés előtt? A gyártással sokat csúsznak, talán ha nem sietnek van egy kis esélyem. : )